Merkpositionering Novum Nova

Af en toe stilstaan in een wereld die maar door blijft draaien, hoe doe je dat? Misschien wel met behulp van non-dualisme. Het merk Novum Nova zit volop in deze oosterse filosofie, die je kunt gebruiken om rust te vinden in hectische tijden. Wij realiseerden voor het compleet nieuwe merk Novum Nova de volledige positionering. Van huisstijl, website en contentplanning tot de marketing.

Non-dualiteit voor beginners 

Meer mensen kennis laten maken met non-dualiteit. Dat is het doel van Novum Nova. Maar wat is non-dualiteit? In het kort is het een oosterse filosofie die alles als één energie beschouwt. Die ziet dat alles met elkaar in verbinding staat, die het leven probeert te verklaren en het -als het goed is- een stuk rustiger maakt.  

De filosofie wordt al eeuwenlang toegepast in de Oostelijke delen van Azië en Novum Nova vindt het tijd dat drukke westerlingen er ook kennis mee maken.  

Denk jij bijvoorbeeld weleens dat je zus echt het perfecte leven heeft?  

Dat hoeft echt niet zo te zijn. Non-dualiteit leert je aan de hand van praktijkvoorbeelden met een non-dualistische blik kijken, zodat jij die rust in jezelf ook makkelijker kunt vinden. 

Het project: van boek tot website 

Als Compion hebben we natuurlijk veel ervaring met merkpositioneringen in allerlei verschillende sectoren. Een oosterse filosofie was nieuw voor ons. We begonnen het proces met het in kaart brengen van de doelgroep. De hoofddoelgroep bestaat uit personen die midden in het leven staan. Met een drukke baan, gezinsleven en veel ambities is het voor hen een uitdaging om de balans en rust te ervaren. Deze groep valt niet voor gouden beeldjes, vlinders of opgestapelde stenen, maar wil praktisch aan de slag met hun koers naar rust. 

Een rustige huisstijl

We kozen daarom voor een huisstijl die autoriteit uitstraalt en down to earth is. Dit vertaalt zich in krachtige typografie, ruim opgezette elementen en kleurtinten die aansluiten bij aardetinten. 
Het verbindende element is een stippellijn die de koers naar rust uitbeeldt en helpt bij het aangeven van de leesrichting. 

Praktische website

Deze huisstijl vormde ook de basis voor de website waarin alle content goed naar voren komt. De website is gericht op het informeren van de doelgroep en zal verder uitgroeien naar een breder platform.

Contentstrategie

Omdat non-dualiteit voor veel mensen een onbekend begrip is, richten we ons in de communicatie met name op de voordelen die de filosofie kan bieden en de praktische toepassing. Op de website, de blogs en de sociale media komt dit dan ook goed naar voren. 

Met de content van Novum Nova laten we mensen op een laagdrempelige manier kennismaken met non-dualiteit. Dat doen we door rond drie thema’s te werken: een moment van rust, non-dualiteit voor beginners en aanzetten tot denken.  

Dit zijn drie thema’s die passen bij het merk en die nieuwsgierigheid triggeren. Door rond drie thema’s te werken ontstaat er consistentie rond het merk. 

Deze content komt terug in blogs en doorlopende content op social media. Zo is er op verschillende kanalen praktische informatie te vinden over non-dualiteit. 

Redactie en vormgeving van het e-book 

Om de doelgroep op een praktische manier op weg te helpen met non-dualiteit, heeft Novum Nova het e-book ‘Non-nualiteit voor beginners’ uitgebracht. Dit e-book besteedt niet alleen aandacht aan de theorie maar ook aan de praktische toepassing van de filosofie.

Alledaagse situaties worden met de ‘normale’ blik én non-dualistisch bekeken. Een aantal praktijkvoorbeelden uit het boek zijn: Mijn collega’s zijn altijd veel beter dan ik… en Mijn zus heeft hét perfecte leven.

Voor dit e-book voerden wij de redactie, vormgeving en publicatie uit. Hiermee ontstond een praktisch e-book dat de doelgroep snel wegwijs maakt in non-dualiteit. Natuurlijk geheel in huisstijl vormgegeven.  

Het e-book is zowel te verkrijgen via de website, maar ook via Kobo, Bol.com en Amazon

Novum Nova. Jouw koers naar rust.

Met deze merkpositionering is Novum Nova een herkenbaar merk voor meer rust en kennis over non-dualiteit. De middelenmix zorgt voor consistentie tussen de verschillende middelen en geeft de doelgroep wat ze zoekt.

Benieuwd hoe we jouw merk zouden positioneren?

Karinus helpt je graag verder!
Mail Karinus of bel Karinus