Internationaal digitaal evenement voor Hellema

Wat doe je als een vakbeurs niet doorgaat? Hellema zat met deze uitdaging en schakelde onze hulp in. Onze oplossing? Een online 5-daags evenement met speciale live-uitzendingen vanuit twee op maat gemaakte studio’s.

Van een offline beursbeleving naar een digitaal evenement

Normaliter is Hellema elk jaar aanwezig in Duitsland op de ISM, ‘s werelds grootste beurs op het gebied van zoetwaren. Maar net als vele andere landen kreeg ook Duitsland te maken met corona. Gevolg? De beurs ging niet door en Hellema moest op zoek naar andere manieren om de doelgroep te ontmoeten. Onze oplossing? Een uniek digitaal evenement: Hellema’s Meet & Taste!

De vraag: Hoe zorgen we voor een unieke beleving van ons merk?  

Een beurs is een uniek evenement. Als bezoeker kom je binnen in een enorme hal, je ziet links en rechts stands van bedrijven, productsamples glimmen je tegemoet en de netwerkmogelijkheden dienen zich om de drie meter bij je aan.  

De ene bezoeker loopt er rond op zoek naar algemene informatie en inspiratie. Een ander heeft een gerichte vraag en wil graag in contact komen met de contactpersoon van een specifieke organisatie. 

Maar hoe breng je dat gevoel op een andere manier over nu je elkaar niet meer fysiek ontmoet?  

Hellema weet het belang van deze interactie en ging daarom op zoek naar nieuwe mogelijkheden. “Hoe zorgen we ervoor dat we een unieke beleving creëren voor de mensen die we normaliter op de beurs zouden zien?” Het was de vraag waarmee Frank, ons contactpersoon van Hellema, bij ons aanklopte.  

Een mooie vraag, waar wij als liefhebbers van Hellema, koekjes en communicatie meteen vol passie mee aan de slag zijn gegaan. Tijd voor creatieve oplossingen!  

Creatieve oplossingen voor een uniek evenement  

Wat zoeken de contactpersonen van Hellema als ze een beurs bezoeken? Waarom gaan ze naar Hellema en waar kunnen we ze extra blij mee maken?  

Hellema heeft een grote internationale doelgroep in tientallen landen en dat bood aanknopingspunten voor onze creatieve oplossingen.  

We starten met een aantal elementen die we graag terug wilden laten komen voor de doelgroep:  

  • Netwerkmogelijkheden 
  • De mogelijkheden voor kennisdeling 
  • Een unieke manier om innovaties te presenteren  
  • Kennismaken met nieuwe producten, ze ook kunnen proeven 

Unieke uitnodigingen, internationale calls, een online evenement; ze zijn allemaal voorbij gekomen in de brainstormfases. En met resultaat!  

De Meet & Taste was geboren; unieke online ontmoetingen met op maat gemaakte meetings voor de contacten van Hellema.  

En dat was pas het begin.  

Het resultaat? Volle agenda’s en 5 studiodagen van 7 tot 21 uur  

We wilden samen met Hellema verder gaan dan een simpele videocall en dat deden we dan ook. Gelukkig waren de salesmanagers van Hellema net zo enthousiast! De hele week van 1 tot 5 februari stond ook voor veel van hen in het teken van deze uitzendingen, onder de noemer Meet & Taste.  

We verzorgden de complete productie van dit digitale evenement. Van het inrichten van twee compleet nieuwe studio’s tot het regelen van de regie, cameramensen en de catering. 

Uiteraard gingen we vooraf ook aan de slag met de marketing rond het evenement! We realiseerden promotievideo’s, een speciaal ingerichte landingspagina, mailingen en unieke presentaties voor de internationale doelgroep. Voor dit grote evenement schakelden we dan ook de hulp in van AM Films, Cinemakkers, Creators Dock, Driffen, Drukkerij Hoekstra en Wijbenga. 

En met resultaat (al zeggen we het zelf)! In vijf dagen vond een groot aantal live-uitzendingen plaats. Meetings waarin de contactpersonen van Hellema met belangrijke retailers van over de hele wereld innovatieve kennis konden delen. En om het ‘taste’-gedeelte nog meer smaak te geven, kreeg elke klant ook nog eens een doos vol samples opgestuurd om live te proeven. 

Mooi bijkomend voordeel van het online karakter van het evenement was dat er mensen werden bereikt die normaliter niet bij een beurs aanwezig zijn in verband met de lange afstanden en tijdsverschil. Dat verklaart ook gelijk de lange dagen. Door gebruik te maken van veel verschillende tijdsvakken, konden klanten van Hellema zelf een geschikt tijdstip voor de Meet & Taste kiezen. Dat kon uiteraard allemaal via de site door een ingebouwde afsprakenmodule.  

Zo kijkt Hellema terug op het evenement 

We kijken met trots terug dit evenement dat we samen met Hellema van start tot finish hebben opgebouwd. Wat vond de opdrachtgever van het evenement? We vroegen het General Manager Sales Mark Tilroe en productmanager Frank Wildschut, tevens sprekers bij het evenement.

Het was een geweldig podium wat diende als een alternatief voor de ISMbeurs die we normaal altijd hebben in Keulen. We kijken terug op meer dan 80 gesprekken op topniveau. Ik kan ik niet anders zeggen dan dat dit een bijzonder geslaagde actie geweest is. Bedankt!

Mark Tilroe – General Manager Sales Hellema-Hallum B.V.

Deze samenwerking is ontstaan vanuit een breder perspectief. We zijn begonnen met een stuk social media, een nieuwe website en uiteindelijk resulteert dat in deze geweldige uitzendingen die we hier hebben gedaan vanuit Crystallic. Dit smaakt zeker naar meer!

Frank Wildschut – Productmanager Hellema-Hallum B.V.

Zelf de mogelijkheden voor een onvergetelijk digitaal evenement ontdekken? 

Heb jij een evenement dat je graag online plaats wilt laten vinden, of ben je op zoek naar creatieve mogelijkheden voor de communicatie rond jouw evenement? We denken graag met je mee! Samen bezorgen we ook jouw doelgroep graag een onvergetelijke ervaring om jouw merk mee te versterken.   

Hoe blijf jij nu in contact met je doelgroep?

Karinus onderzoekt de mogelijkheden graag!
Mail Karinus of bel Karinus