Nieuwe website maakt ETFI klaar voor de toekomst

Je kunt niet in de toekomst kijken, zeggen ze weleens. Maar bij ETFI ligt dat misschien toch net even anders. Zij doen namelijk onderzoek naar toekomstscenario’s. Hoe ziet het toerisme er in grote steden bijvoorbeeld over twintig jaar mogelijk uit? Wij maakten een nieuwe website waar ze hun expertise goed konden presenteren.

Yvonne – ETFI

“Compion heeft onze verouderde website omgetoverd tot een gebruiksvriendelijke website met een fris en modern design passend bij de vraag van vandaag.”

Marktleider in research voor toerisme

Het European Tourism Futures Institute (ETFI) is een topinstituut met een unieke positie binnen Europa. Het ETFI is namelijk dé specialist op het gebied van toekomststudies en scenarioplanning voor vrije tijd, recreatie en toerisme. Ze ondersteunen de sector met onderzoek om strategieën, verdienmodellen en concepten voor de toekomst te ontwerpen.

De vraag

Kunnen jullie een nieuwe website maken waarin onze expertise naar voren komt en waar we ook onze kennis, projecten en blogs goed kunnen delen?

Een mooie vraag en om – geheel in thema – vast even vooruit te blikken; natuurlijk konden we dat. Daarin waren er vanuit ETFI een aantal zaken belangrijk om mee te nemen in de ontwikkeling van de nieuwe website, namelijk:

  • De persoonlijke benadering die ze hanteren
  • Een overzichtelijke website
  • Een makkelijk te beheren site
  • Een moderne look-and-feel

Het scenario

We hanteerden op basis van de briefing, onderzoek en ervaring een aantal targets.

– Een logische indeling van de website

Het gebruiksgemak en de indeling van de website hebben we ook grondig aangepakt. Op die manier kunnen de bezoekers de informatie die ze zoeken makkelijk vinden. Denk bijvoorbeeld aan projecten, rapporten, blogs en het magazine van ETFI. Ze worden zoveel mogelijk getoond op basis van de relevantie op de pagina waar je als bezoeker al bent.

– Een persoonlijke benadering, ook online

Om bij de persoonlijke benadering aan te sluiten, maakten we ook de pagina’s meer persoonlijk. Zo kozen we er bijvoorbeeld voor om zoveel mogelijk pagina’s een persoonlijke call-to-action mee te geven om ETFI daarmee letterlijk een gezicht te geven.

– Een makkelijk zelf te beheren website

Vanuit ETFI hechten ze waarde aan het makkelijk en goed kunnen beheren van de gegevens op de site. Als Compion doen wij dat natuurlijk ook. Daarom hebben we een beheersysteem gemaakt dat super flexibel is. Alle content is zelf te beheren. Verandert de naam van een collega, staat er ergens gedateerde informatie of moet een telefoonnummer wijzigen? Dan kan ETFI dit eenvoudig zelf veranderen. Mooie bonus; de pagina’s zijn dankzij een handige structuur ook makkelijk te herindelen.

– Een meertalige website

Als internationaal onderzoeksinstituut mag een meertalige website niet ontbreken. Als expert in de recreatiebranche en op het gebied van toerisme was dit een cruciaal punt. De website is dan ook volledig in het Nederlands én Engels. Zo kan de doelgroep ook internationaal het instituut online goed vinden.

De website als visitekaartje

De vernieuwde website valt bij ETFI in de smaak en is nu meer dan een site. Het is een visitekaartje.

Compion heeft onze verouderde website omgetoverd tot een gebruiksvriendelijke website met een fris en modern design passend bij de vraag van vandaag. De website is ons visitekaartje en sluit perfect aan bij onze doelgroep en diensten. Het eindresultaat mag er zijn en daar zijn we trots op. Compion heeft ons tijdens het hele designtraject geadviseerd en de volledige technische oplevering gerealiseerd. De samenwerking was erg fijn door Compion’s diepgaande kennis en kunde, het snel kunnen schakelen en de effectieve overlegmomenten die online plaatsvonden vanwege COVID-19. Naast het ontwikkelen van websites, ontwikkelt Compion ook andere marketingmiddelen. Wij vinden het prettig dat we terecht kunnen bij één communicatiebureau dat zoveel expertise in huis heeft.

Yvonne Veenstra – ETFI

Klaar voor wat er komen gaat

ETFI doet zowel praktijkgericht als academisch onderzoek. Sinds 2009 hebben zij vele tientallen onderzoeken uitgevoerd om organisaties weerbaarder te maken tegen de onzekerheden die de huidige samenleving met zich meebrengt. En dat zullen ze ook de komende jaren volop doen.

Met de nieuwe website kan ETFI haar eigen websitecontent goed beheren. Daarmee kunnen ze kennis blijven delen en vol vertrouwen de toekomst tegemoet. Daarmee blijven ze organisaties verder helpen met hún toekomstontwikkeling.

Dankzij de nieuwe website zijn ze zelf ook klaar voor weer een hele nieuwe reis.

Werk aan de toekomst en laat ons je website realiseren

Geert helpt je graag verder!
Mail Geert of bel Geert