Naar inhoud
contact contact
menu menu
Terug naar cases

Een digitale transformatie voor Voetfactor

Je hebt heel veel last van je hiel, dus je gaat online op zoek naar een oplossing. Je komt bij Voetfactor podotherapie maar de website is onoverzichtelijk en het maken van een afspraak is lastig.

De beste zorg voor jouw voeten 

Voetfactor is een praktijk voor podotherapie en podologie. Ze hebben vier vestigingen in Noord-Nederland (Groningen, Groningen-Noord, Drachten en Haren). Voetfactor heeft expertise op verschillende gebieden. Zo zijn ze onder andere gespecialiseerd in podotherapie voor sporters, obesitaspatiënten en voor kinderen. 

Voetfactor wil iedereen met voetklachten graag helpen zodat ze weer lekker kunnen bewegen zonder pijn of complicaties. Dit alles vanuit het uitgangspunt: je voeten dragen je leven. 

De vraag vanuit Voetfactor 

Om mensen goed te kunnen helpen, is het voor Voetfactor van belang dat de website doelgericht bezoekers helpt. De website moest daarom een plek worden waar mensen duidelijke oplossingen vinden voor hun voetproblemen. Op deze manier komt elke bezoeker met de nieuwe website een stap dichter bij een comfortabel en pijnvrij leven. 

Eén van de grootste problemen was dat mensen de website onhandig in gebruik vonden. Het lukte niet altijd om makkelijk een afspraak te maken en inhoudelijk kon de website ook een update gebruiken. Hier moest natuurlijk verandering in komen zodat potentiële klanten van Voetfactor duidelijk kunnen vinden wat ze zoeken. Ook moest de nieuwe website ervoor zorgen dat het makkelijker is om een afspraak te maken. 

Dus zetten wij ons beste beentje voor en hebben de website getransformeerd tot een digitale gids die mensen helpt bij het vinden van hun specifieke klachten en de oplossingen daarvoor. 

Een frisse nieuwe uitstraling  

Als eerste hebben we de website qua uiterlijk aangepast zodat hij beter past bij de huisstijl van Voetfactor. We hebben ervoor gezorgd dat de nieuwe website de waarden en persoonlijkheid van de praktijk uitstraalt. Daarom hebben we er ook voor gekozen om de foto’s op de website vorm te geven in de vorm van een soort teen. Dit brengt de identiteit van Voetfactor meer naar voren. 

Taalkundige consistentie 

Wij merkten op dat er in de oude website van Voetfactor inconsistentie was in het taalgebruik. Met name de aanspreekvorm verschilde. Zo gebruikte Voetfactor de ene keer ‘je’ en de andere keer ‘u’.  

Op ons advies en omdat het goed past bij het persoonlijke van Voetfactor, kozen we daarom voor ‘je’. Dit hebben we vastgelegd in de tone of voice zodat dit consistent kan worden doorgevoerd.  Deze aanpassing maken we in alle middelen en trekken we nu ook door naar de website. 

Zo hebben we alle teksten van de pagina’s herschreven. Bezoekers vinden op de nieuwe website nog meer inhoudelijke informatie over de voetklachten die mensen kunnen hebben en daar waar het taalkundig niet klopte zijn de teksten aangepast. Dit benadrukt de professionaliteit van de praktijk en sluit veel beter aan op het zoekgedrag van de doelgroep. Daarmee willen we de vindbaarheid van de website verhogen. 

Verbeterde indeling 

De oude website van Voetfactor was niet heel overzichtelijk. Dit kon beter! Dus hebben wij onze stoute schoenen aangetrokken en de opbouw van de pagina’s omgegooid. 

Met de nieuwe website hebben we niet alleen het uiterlijk aangepakt, maar ook de gebruikerservaring verbeterd. Zo is nu bijvoorbeeld de inhoud van de pagina’s beter ingedeeld waardoor belangrijke informatie makkelijker te vinden is.  

De identiteit staat centraal 

We hebben ervoor gezorgd dat de identiteit van Voetfactor op de nieuwe website meer naar voren komt. Zo staan er meer foto’s van de eigenaren en medewerkers op de website en zijn er quotes op de pagina’s toegevoegd. Op deze manier wordt het veel duidelijker wie Voetfactor is en krijg je daar bij het zien van de website meteen een beeld van. De stap om een eerste afspraak te maken wordt hierdoor meteen wat kleiner gemaakt. 

Wij zijn erg trots op het resultaat en hoe de website uiteindelijk is geworden!

Bekijk voetfactor.nl

Een website is een van de belangrijkste onderdelen van de uitstraling van je bedrijf. Je doelgroep krijgt een eerste indruk van jou, via je website. Gelukkig hebben wij een topteam dat ook op het gebied van websites jouw bedrijf een stap vooruit kan brengen! 

Neem contact op

Ben jij klaar om ook jouw website naar de volgende stap te brengen?

Geert helpt je graag!
persoon foto

Geert Kuurstra

Mede-eigenaar, adviseur

Mail naar

[email protected]

Mail naar

[email protected]
Bel naar 06-18044356
Of whatsapp ons 06-18044356

Menu

  • Over ons
  • Ons team
  • Onze expertises
  • Onze werkwijze
  • Cases
  • Nieuws
  • Contact

Altijd welkom

Legedyk 4

8935 DG Leeuwarden

Bel ons

058-2038076

Mail ons

[email protected]

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Eén keer per kwartaal sturen we een Compion-courant

Volg ons

© 2025 Compion. Alle rechten gereserveerd

  • Privacy
  • Disclaimer
  • Cookie statement
sluiten sluiten
  • Home
  • Over ons
  • Onze expertises
  • Werkwijze
  • Cases
  • Nieuws
  • Contact

Bel ons

058-2038076

Mail ons

[email protected]
terug

  • Home
  • Over ons
    • Over ons

      We adviseren, creëren en optimaliseren. Samen met jou!

      Meer informatie Meer informatie
    • Ons team

      Maak kennis met onze vakidioten.

      Meer informatie Meer informatie
    • Werken bij ons

      Krijg ruimte voor je ideeën, gratis lunch en fijne collega’s.

      Meer informatie Meer informatie
  • Onze expertises
    • Strategie en advies

      Krijg overzicht, een duidelijke boodschap en meetbaar resultaat.

      Meer informatie Meer informatie
    • Content en creatie

      Herkenbaar, creatief en altijd passend bij jouw verhaal.

      Meer informatie Meer informatie
    • Activatie en campagne

      Maak iets los met jouw communicatie.

      Meer informatie Meer informatie
    • Databeheer en rapportage

      Goede communicatie maak je beter met data.

      Meer informatie Meer informatie
    • Training en inspiratie

      Soms heb je geen extra handen nodig, maar frisse ideeën.

      Meer informatie Meer informatie
  • Werkwijze
    • Langdurige samenwerking

      Eén aanspreekpunt, een heel team vakidioten

      Meer informatie Meer informatie
    • Interim-samenwerking

      Tijdelijke versterking, langdurig effect

      Meer informatie Meer informatie
    • Samenwerking op projectbasis

      Duidelijke planning, heldere verwachtingen

      Meer informatie Meer informatie
  • Cases
    • Geldhulpcampagne voor Gemeente Leeuwarden doorbreekt taboe rondom schulden

      Gemeente Leeuwarden

      Campagneconcepten Communicatiestrategie
      Bekijk case Bekijk case
    • Een schoongewassen website voor Water Alliance
      Bekijk case Bekijk case
    • Wilhelmina snoepballen zichtbaar door heel Nederland

      Wilhelmina Pepermunt

      Campagneconcepten Communicatiestrategie
      Bekijk case Bekijk case
  • Nieuws
    • Mis geen doelgroep: maak jouw website toegankelijk 
      30 juli 2025
      Lees bericht Lees bericht
    • Een ingenieuze samenwerking met Stemar
      24 april 2025
      Lees bericht Lees bericht
    • Nieuw in het team: contentmarketeer Jamie 
      31 maart 2025
      Lees bericht Lees bericht
  • Contact