Naar inhoud
contact contact
menu menu
Terug naar cases

Lokale online vindbaarheid voor Voetfactor

Je hebt een succesvolle praktijk voor Podotherapie en Podologie, maar wilt graag laten weten dat je nog meer mensen kunt helpen om van hun voetklachten af te komen. Hoe doe je dat?

Weer prettig bewegen

Voetfactor Podotherapie | Podologie is, zoals de naam al doet vermoeden, een praktijk voor podotherapie en podologie. Ze hebben vier vestigingen in Noord-Nederland (Groningen, Groningen-Noord, Haren en Drachten). Met expertises in podotherapie voor kinderen, diabetespatiënten én sporters helpen zij een groot aantal patiënten om (weer) prettig te kunnen lopen.

Want prettig kunnen lopen en bewegen, maakt voor veel mensen een groot verschil in het dagelijks leven. Het is het verschil tussen wel of niet met de kinderen kunnen spelen en wel of geen pijn hebben. De praktijk heeft dan ook niet voor niets de slogan ‘Je voeten dragen je leven’.

Het vraagstuk van Voetfactor

Om mensen te kunnen helpen, moet Voetfactor wel goed zichtbaar zijn. ‘Hoe zorgen we ervoor dat mensen in onze regio weten dat we ze kunnen helpen?’, is dan ook de vraag die eigenaren Klazien Rittersma en Ferdinand Rittersma aan ons stelden.

Voetfactor heeft inmiddels locaties in Drachten, Haren en twee in Groningen. En hoewel het patiëntenbestand groot is, was er in de locaties Drachten en Haren nog ruimte voor nieuwe patiënten. Voetfactor vroeg daarom of wij de aandacht zouden kunnen vergroten en als hun communicatiepartner pakten we dit natuurlijk graag op.

Onze aanpak

Er zijn natuurlijk veel manieren te bedenken om meer patiënten naar de praktijken te krijgen. Flyers, luchtballonnen, speciale welkomstacties of gratis behandelingen. Wij gingen ditmaal voor een andere aanpak. We richtten onze pijlen op de strategische inzet van online marketing.

Veters vast en gaan!

Tijd om aan de slag te gaan! Samen met de experts van Voetfactor zijn we tijdens een positioneringssessie letterlijk in de schoenen van potentiële patiënten gaan staan. Op die manier konden we de klantroute goed in kaart brengen. Het werd een sessie die ons veel nieuwe inzichten en verduidelijkingen opleverde. Hier zijn we mee aan de slag gegaan voor een helder en duidelijk campagneplan.

Wij zagen op basis van deze klantreis dat potentiële patiënten bij voetklachten online opzoek gaan naar een antwoord en een oplossing voor hun klachten. Ze googelen bijvoorbeeld: voetpijn hiel of pijn aan hak.

Wat doe je als je dit weet van je potentiële patiënten? Precies, dan zorg je dat je online vindbaar bent voor je doelgroep. Omdat de doelgroep daarnaast snel en in de buurt geholpen wil worden, is het noodzakelijk om de verschillende locaties duidelijk naar voren te laten komen in de online campagne.

Locatiegebaseerde advertenties

Adverteren in Amsterdam heeft niet zoveel zin als je locaties in het noorden van het land hebt. Daarom activeerden we advertenties die inspeelden op de zoekopdrachten van de doelgroep én zorgden we ervoor dat deze alleen zichtbaar waren in het gebied rondom de locaties in Drachten en Haren.

Zo zoeken mensen op termen als ‘Pijn aan de onderkant van de voet’ en toonden wij advertenties met ‘Snel geholpen’, ‘Podotherapeut in de buurt’, ‘Geen wachtlijst’ om in te spelen op de behoefte om van de pijn af te komen.

Zo gaven we de doelgroep niet alleen antwoord op hun vragen over hun klachten, maar verwezen we ze ook direct naar een oplossing in de buurt. Ideaal! Deze advertenties leidden mensen vervolgens naar een geoptimaliseerde pagina op de website. Hier konden mensen snel een afspraak maken, om zo van hun klachten af te komen.

De resultaten

De online campagne heeft gezorgd voor een groot bereik in de regio. Dat kunnen we in de cijfers terugzien. Er zijn direct een aantal afspraken gemaakt (dat is meetbaar), maar de campagne heeft ook gezorgd voor zichtbaarheid die op langere termijn verschil gaat maken. Er zijn mensen nu voetklachten hebben, maar er pas later mee aan de slag gaan. Zij zijn zich dankzij de online campagne van Voetfactor meer bewust van een praktijk in de buurt als oplossing bij voetklachten.

Inmiddels hebben we de digitale marketing sterk uitgebreid, met:

  • advertenties op meerdere locaties
  • display advertenties
  • advertenties op sociale media

We zien hierdoor een constante stroom van aanvragen voor afspraken van nieuwe patiënten.

Raak ook jouw doelgroep

Online campagnes, precies afgesteld op jouw doelgroep en jouw regio. We regelen het graag voor je. Zet ook de stap en neem contact op om de mogelijkheden eens door te nemen.

Neem contact op

Zet de stap naar online marketing

Wilmer kent de weg!
persoon foto

Wilmer de Groot

Strategisch marketeer, googlelaar

Mail naar

[email protected]

Mail naar

[email protected]

Menu

  • Over ons
  • Ons team
  • Onze expertises
  • Onze werkwijze
  • Cases
  • Nieuws
  • Contact

Altijd welkom

Legedyk 4

8935 DG Leeuwarden

Bel ons

058-2038076

Mail ons

[email protected]

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Eén keer per kwartaal sturen we een Compion-courant

Volg ons

© 2025 Compion. Alle rechten gereserveerd

  • Privacy
  • Disclaimer
  • Cookie statement
sluiten sluiten
  • Home
  • Over ons
  • Onze expertises
  • Werkwijze
  • Cases
  • Nieuws
  • Contact

Bel ons

058-2038076

Mail ons

[email protected]
terug

  • Home
  • Over ons
    • Over ons

      We adviseren, creëren en optimaliseren. Samen met jou!

      Meer informatie Meer informatie
    • Ons team

      Maak kennis met onze vakidioten.

      Meer informatie Meer informatie
    • Werken bij ons

      Krijg ruimte voor je ideeën, gratis lunch en fijne collega’s.

      Meer informatie Meer informatie
  • Onze expertises
    • Strategie en advies

      Krijg overzicht, een duidelijke boodschap en meetbaar resultaat.

      Meer informatie Meer informatie
    • Content en creatie

      Herkenbaar, creatief en altijd passend bij jouw verhaal.

      Meer informatie Meer informatie
    • Activatie en campagne

      Maak iets los met jouw communicatie.

      Meer informatie Meer informatie
    • Databeheer en rapportage

      Goede communicatie maak je beter met data.

      Meer informatie Meer informatie
    • Training en inspiratie

      Soms heb je geen extra handen nodig, maar frisse ideeën.

      Meer informatie Meer informatie
  • Werkwijze
    • Langdurige samenwerking

      Eén aanspreekpunt, een heel team vakidioten

      Meer informatie Meer informatie
    • Interim-samenwerking

      Tijdelijke versterking, langdurig effect

      Meer informatie Meer informatie
    • Samenwerking op projectbasis

      Duidelijke planning, heldere verwachtingen

      Meer informatie Meer informatie
  • Cases
    • Geldhulpcampagne voor Gemeente Leeuwarden doorbreekt taboe rondom schulden

      Gemeente Leeuwarden

      Campagneconcepten Communicatiestrategie
      Bekijk case Bekijk case
    • Een schoongewassen website voor Water Alliance
      Bekijk case Bekijk case
    • Wilhelmina snoepballen zichtbaar door heel Nederland

      Wilhelmina Pepermunt

      Campagneconcepten Communicatiestrategie
      Bekijk case Bekijk case
  • Nieuws
    • Mis geen doelgroep: maak jouw website toegankelijk 
      30 juli 2025
      Lees bericht Lees bericht
    • Een ingenieuze samenwerking met Stemar
      24 april 2025
      Lees bericht Lees bericht
    • Nieuw in het team: contentmarketeer Jamie 
      31 maart 2025
      Lees bericht Lees bericht
  • Contact