Mail naar
[email protected]Mail naar
[email protected]In een levendige stad als Groningen, waar de horeca bloeit en de concurrentie groot is, is het een uitdaging om je als nieuw hostel en restaurant te onderscheiden. Toch deed PJs het!
PJs is sinds kort een bekende naam in Groningen, met een gezellig restaurant én een hostel voor toeristen. Het restaurant trekt zowel locals als bezoekers van buiten de stad, terwijl het hostel perfect inspeelt op de behoefte van reizigers die willen genieten van alles wat Groningen te bieden heeft. Eerder schreven we al hoe we aan de slag gingen met de merkcreatie voor PJs. We creëerden daarbij een uniek concept, namelijk de combinatie van de glamour van een hotel en een hostel. ‘Glostel’ was de naam die daar uitkwam.
Maar, en nu komt de uitdaging, net als bij veel andere horecabedrijven sta je niet zomaar op de radar! Mensen gaan namelijk vaak naar plekken die ze al kennen. PJs vroeg om onze hulp om hier verandering in te brengen.
Samen met PJs hebben we een gerichte online activatiecampagne gelanceerd, met focus op het restaurant en het hostel. Door slimme targeting en strategische inzet van online advertenties bereikten we precies de juiste doelgroepen.
Voor het restaurant richtten we ons op de lokale doelgroep, om PJs onder de aandacht te brengen. Via Instagram, populaire websites en apps kwamen de advertenties bij hen voorbij. We gebruikten Google Search Advertenties om in te spelen op zoekopdrachten van mensen die in Groningen op zoek waren naar een fijne plek om te ontbijten, lunchen of dineren.
Voor het hostel maakten we gebruik van geavanceerde Performance Max-campagnes in combinatie met Google for Hotels, waardoor PJs zowel nationaal als internationaal zichtbaar werd. Reizigers die Groningen als bestemming in gedachten hadden, werden precies op het juiste moment bereikt via Google Netwerk.
Als nieuw merk moet je nog bekendheid opbouwen bij je doelgroep. Ondanks dat PJs zich nog in de introductiefase bevindt, zijn de eerste resultaten al veelbelovend.
In twee maanden campagne hadden we namelijk al meer dan 2.600.000 weergaven binnen de doelgroep en werd het merk al sterk zichtbaar. Vanuit de campagnes haalden we een doorklikpercentage van 7%, waar dit gemiddeld 4,68% is in de horecabranche.
Uiteindelijk willen we niet alleen meer zichtbaarheid, maar ook daadwerkelijke boekingen. En dat is gelukt, meer dan 300 reserveringen werden gemaakt in de campagneperiode.
Deze resultaten bevestigen dat onze campagnes effectief waren in het genereren van zowel zichtbaarheid als daadwerkelijke boekingen.
In een uitdagende horecamarkt weet PJs nu nieuwe gasten aan te trekken en hun zichtbaarheid te behouden. Gezien het groeiende succes denken ze zelfs al na over eventuele verbouwingen, zodat zij steeds meer gasten kunnen ontvangen in de toekomst. De komende periode blijven wij de campagne verder optimaliseren om een nog hoger doorklikpercentage te behalen.
Een mooi resultaat in een markt als Groningen!
Neem contact op
Ook jouw merk verdient het om op te vallen.
Karinus Rauwerda
Mede-eigenaar, adviseur
Mail naar
[email protected]Mail naar
[email protected]