Naar inhoud
contact contact
menu menu
Terug naar cases

Sterke activatiecampagne voor PJs! 

In een levendige stad als Groningen, waar de horeca bloeit en de concurrentie groot is, is het een uitdaging om je als nieuw hostel en restaurant te onderscheiden. Toch deed PJs het!

Dé hotspot in hartje Groningen

PJs is sinds kort een bekende naam in Groningen, met een gezellig restaurant én een hostel voor toeristen. Het restaurant trekt zowel locals als bezoekers van buiten de stad, terwijl het hostel perfect inspeelt op de behoefte van reizigers die willen genieten van alles wat Groningen te bieden heeft. Eerder schreven we al hoe we aan de slag gingen met de merkcreatie voor PJs. We creëerden daarbij een uniek concept, namelijk de combinatie van de glamour van een hotel en een hostel. ‘Glostel’ was de naam die daar uitkwam.

Maar, en nu komt de uitdaging, net als bij veel andere horecabedrijven sta je niet zomaar op de radar! Mensen gaan namelijk vaak naar plekken die ze al kennen. PJs vroeg om onze hulp om hier verandering in te brengen.

Samen bouwen aan succes

Samen met PJs hebben we een gerichte online activatiecampagne gelanceerd, met focus op het restaurant en het hostel. Door slimme targeting en strategische inzet van online advertenties bereikten we precies de juiste doelgroepen.

Voor het restaurant richtten we ons op de lokale doelgroep, om PJs onder de aandacht te brengen. Via Instagram, populaire websites en apps kwamen de advertenties bij hen voorbij. We gebruikten Google Search Advertenties om in te spelen op zoekopdrachten van mensen die in Groningen op zoek waren naar een fijne plek om te ontbijten, lunchen of dineren.

Voor het hostel maakten we gebruik van geavanceerde Performance Max-campagnes in combinatie met Google for Hotels, waardoor PJs zowel nationaal als internationaal zichtbaar werd. Reizigers die Groningen als bestemming in gedachten hadden, werden precies op het juiste moment bereikt via Google Netwerk.

Resultaten die tellen

Als nieuw merk moet je nog bekendheid opbouwen bij je doelgroep. Ondanks dat PJs zich nog in de introductiefase bevindt, zijn de eerste resultaten al veelbelovend.

In twee maanden campagne hadden we namelijk al meer dan 2.600.000 weergaven binnen de doelgroep en werd het merk al sterk zichtbaar. Vanuit de campagnes haalden we een doorklikpercentage van 7%, waar dit gemiddeld 4,68% is in de horecabranche.

Uiteindelijk willen we niet alleen meer zichtbaarheid, maar ook daadwerkelijke boekingen. En dat is gelukt, meer dan 300 reserveringen werden gemaakt in de campagneperiode.

Deze resultaten bevestigen dat onze campagnes effectief waren in het genereren van zowel zichtbaarheid als daadwerkelijke boekingen.

Op naar nog meer succes!

In een uitdagende horecamarkt weet PJs nu nieuwe gasten aan te trekken en hun zichtbaarheid te behouden. Gezien het groeiende succes denken ze zelfs al na over eventuele verbouwingen, zodat zij steeds meer gasten kunnen ontvangen in de toekomst. De komende periode blijven wij de campagne verder optimaliseren om een nog hoger doorklikpercentage te behalen.

Een mooi resultaat in een markt als Groningen!

Neem contact op

Ook jouw merk verdient het om op te vallen.

Karinus vertelt je graag over hoe wij dat kunnen doen!
persoon foto

Karinus Rauwerda

Mede-eigenaar, adviseur

Mail naar

[email protected]

Mail naar

[email protected]
Bel naar 058 – 203 8076
Of whatsapp ons 058 – 203 8076

Menu

  • Over ons
  • Ons team
  • Onze expertises
  • Onze werkwijze
  • Cases
  • Nieuws
  • Contact

Altijd welkom

Legedyk 4

8935 DG Leeuwarden

Bel ons

058-2038076

Mail ons

[email protected]

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Eén keer per kwartaal sturen we een Compion-courant

Volg ons

© 2025 Compion. Alle rechten gereserveerd

  • Privacy
  • Disclaimer
  • Cookie statement
sluiten sluiten
  • Home
  • Over ons
  • Onze expertises
  • Werkwijze
  • Cases
  • Nieuws
  • Contact

Bel ons

058-2038076

Mail ons

[email protected]
terug

  • Home
  • Over ons
    • Over ons

      We adviseren, creëren en optimaliseren. Samen met jou!

      Meer informatie Meer informatie
    • Ons team

      Maak kennis met onze vakidioten.

      Meer informatie Meer informatie
    • Werken bij ons

      Krijg ruimte voor je ideeën, gratis lunch en fijne collega’s.

      Meer informatie Meer informatie
  • Onze expertises
    • Strategie en advies

      Krijg overzicht, een duidelijke boodschap en meetbaar resultaat.

      Meer informatie Meer informatie
    • Content en creatie

      Herkenbaar, creatief en altijd passend bij jouw verhaal.

      Meer informatie Meer informatie
    • Activatie en campagne

      Maak iets los met jouw communicatie.

      Meer informatie Meer informatie
    • Databeheer en rapportage

      Goede communicatie maak je beter met data.

      Meer informatie Meer informatie
    • Training en inspiratie

      Soms heb je geen extra handen nodig, maar frisse ideeën.

      Meer informatie Meer informatie
  • Werkwijze
    • Langdurige samenwerking

      Eén aanspreekpunt, een heel team vakidioten

      Meer informatie Meer informatie
    • Interim-samenwerking

      Tijdelijke versterking, langdurig effect

      Meer informatie Meer informatie
    • Samenwerking op projectbasis

      Duidelijke planning, heldere verwachtingen

      Meer informatie Meer informatie
  • Cases
    • Geldhulpcampagne voor Gemeente Leeuwarden doorbreekt taboe rondom schulden

      Gemeente Leeuwarden

      Campagneconcepten Communicatiestrategie
      Bekijk case Bekijk case
    • Een schoongewassen website voor Water Alliance
      Bekijk case Bekijk case
    • Wilhelmina snoepballen zichtbaar door heel Nederland

      Wilhelmina Pepermunt

      Campagneconcepten Communicatiestrategie
      Bekijk case Bekijk case
  • Nieuws
    • Mis geen doelgroep: maak jouw website toegankelijk 
      30 juli 2025
      Lees bericht Lees bericht
    • Een ingenieuze samenwerking met Stemar
      24 april 2025
      Lees bericht Lees bericht
    • Nieuw in het team: contentmarketeer Jamie 
      31 maart 2025
      Lees bericht Lees bericht
  • Contact