Landelijke winactie voor Smoeltjes

Smoeltjes bestaat 25 jaar, tijd voor een feestelijke campagne! Dat zagen wij natuurlijk wel zitten, net als de mensen die kans maakten op een speciaal ontworpen zitzak. We vertellen je alles over deze lekkere actie.

Smoeltjes, de vrolijkste koekjes van Nederland!

Van jong tot oud, iedereen kent ze. Smoeltjes. Deze unieke koekjes zijn begonnen als speculaasjes in de herkenbare knalrode uitdeelverpakking. Inmiddels is het merk uitgegroeid tot een succesvol assortiment met 3 verschillende varianten:

  • Smoeltjes
  • Spook koekjes
  • Ufo koekjes

En dit jaar hebben ze dus iets te vieren. Smoeltjes bestaat namelijk 25 jaar!

De vraag – Welke campagne is passend om ons 25-jarige bestaan te vieren?

Hoe zet je een goede actie op die het bereik én de betrokkenheid van jouw merk vergroot? Samen met Smoeltjes gingen we op zoek naar een pakkende campagne om jubileum van Smoeltjes te vieren!

Dit bijzondere moment werd al bekroond met nieuwe verpakkingen en een door ons gerealiseerde vrolijke website. Daarnaast wilde Smoeltjes dit moment met heel Nederland vieren aan de hand van een leuke winactie en een feestelijke campagne. Een opdracht waar wij als Compion héél vrolijk van werden!

We hebben voor een toffe campagne gezorgd en daarmee de naamsbekendheid en de mate van engagement (betrokkenheid van de klant tot een product) verhoogd!

Hoe we dit deden? Met een comfortabele winactie!

We hebben de volledige campagne van Smoeltjes uit handen genomen. Van de brainstorm tot de realisatie hiervan. We bedachten het concept om de enige echte Smoeltjes uitdeelzak om te toveren tot een levensgrote en unieke zitzak!

En uniek werd het. Er zijn slecht 25 exemplaren van de zitzak gemaakt. Aan de hand van de productcode op Smoeltjesproducten, konden consumenten zich inschrijven voor de winactie, en dit werd dan ook massaal gedaan.

Om aandacht voor de zitzak en naamsbekendheid voor Smoeltjes te genereren, hebben we ingezet op een breed online-advertentiepakket. De kinderen van toen, zijn namelijk de ouders van nu! En die bereik je via een brede variatie aan websites en sociale media.

We adverteerden niet alleen op Facebook, Instagram, Youtube en Tiktok. Maar ook in het displaynetwerk van Google Ads. En om het bereik snel te vergroten, hebben we ook meerdere influencers en actieve Youtubers meegenomen in de actie.

Dat Smoeltjes nog altijd vrolijkheid creëert, is wel te zien aan alle blije reacties op de actie en alle vrolijke gezichten van de winnaars. Eén van de kleinste winnaars stuiterde zelfs van geluk toen de zitzak persoonlijk door Frank Wildschut (Hellema) werd bezorgd. Kijk maar!

Sinds deze campagne relaxen 25 winnaars op een unieke Smoeltjes zitzak, en staat Smoeltjes weer op het boodschappenlijstje van vele Nederlanders!

Laat ons ook jouw campagne realiseren

Wij vinden dat elk merk de aandacht zou moeten krijgen die het verdient! Daar helpen we je graag bij! Samen zetten we jouw merk in de spotlight en realiseren we een sterke campagne van A tot Z.  

Wil jij jouw merk ook een boost geven?

Karinus denkt graag met je mee
Mail Karinus of bel 058 – 203 8076