Naar inhoud
contact contact
menu menu
Terug naar nieuws

13 januari 2025

De juiste manier om Generatie Z te bereiken

Generatie Z is de toekomst en die toekomst is nú! Hoe zorg je ervoor dat de boodschap van jouw organisatie deze generatie raakt en dat deze blijft hangen?

Generatie Z is de toekomst en die toekomst is nú! Hoe zorg je ervoor dat de boodschap van jouw organisatie deze generatie raakt en dat deze blijft hangen? Trek de aandacht, win hun vertrouwen én maak blijvende indruk. In dit blog vertellen we je hoe!

Eerst even wat meer achtergrond …

Generatie Z – geboren tussen 1997 en 2012 – is dé generatie die nu aan het werk gaat of al werkt, studeert, en vooral: communiceert op een compleet andere manier dan eerdere generaties. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap landt bij deze digital natives? Laten we eerlijk zijn, ze zijn opgegroeid met smartphones, korte video’s, en eindeloze online content. Toch is het niet zo ingewikkeld om hen te bereiken als je denkt.

Zo bereik je Generatie Z

We geven je graag een aantal handige tips om de aandacht van Generatie Z te pakken én vast te houden.

Wees authentiek en transparant

Authenticiteit is het sleutelwoord. Generatie Z doorziet meteen als iets nep is. Ze willen merken en bedrijven zien die eerlijk zijn, écht om hen geven, en laten zien wat er achter de schermen gebeurt. Denk aan content van achter de schermen of echte verhalen van medewerkers of klanten. Geen perfecte plaatjes, maar echtheid.

Korte, krachtige content

De aandachtsspanne van Gen Z is kort, maar dat betekent niet dat ze geen diepgang willen. Het gaat erom dat je snel to the point komt. Denk aan TikToks, Instagram Reels of korte blogs die meteen waarde bieden. Gebruik humor, visuele effecten, en speel met verrassende elementen om hen binnen een paar seconden te boeien.

Mobiel, mobiel, mobiel

Gen Z leeft op hun telefoon. Van scrollen op social media tot het checken van e-mails – alles gebeurt mobiel. Zorg ervoor dat jouw website, video’s, en andere content moeiteloos te gebruiken en te bekijken zijn op een mobiel apparaat. Lange laadtijden of slecht geoptimaliseerde websites? Dan zijn ze weg voordat je “click” kunt zeggen.

Laat ze meepraten

Gen Z wil niet alleen consumeren, ze willen meedoen! Betrek hen bij je merk door interactie aan te moedigen. Organiseer polls, challenges of vraag hen om hun mening. User-generated content, zoals reviews of video’s van klanten, is goud waard. Het geeft hun een stem en laat zien dat jij waarde hecht aan wat ze denken.

Wat je nu al kan doen

Als je Generatie Z wil bereiken, moet je hen dus serieus nemen en begrijpen hoe zij communiceren. Wees eerlijk, betrokken en houd de snelheid erin. Speel in op hun digitale levensstijl en geef ze een rol in het gesprek. Zo maak je van hen niet alleen een publiek, maar echte ambassadeurs van jouw merk.

Neem contact op

Gen Z bereiken met jouw merk?

Geert helpt je graag verder!
persoon foto

Geert Kuurstra

Mede-eigenaar, adviseur

Mail naar

[email protected]

Mail naar

[email protected]
Bel naar 06-18044356
Of whatsapp ons 06-18044356

Menu

  • Over ons
  • Ons team
  • Onze expertises
  • Onze werkwijze
  • Cases
  • Nieuws
  • Contact

Altijd welkom

Legedyk 4

8935 DG Leeuwarden

Bel ons

058-2038076

Mail ons

[email protected]

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Eén keer per kwartaal sturen we een Compion-courant

Volg ons

© 2025 Compion. Alle rechten gereserveerd

  • Privacy
  • Disclaimer
  • Cookie statement
sluiten sluiten
  • Home
  • Over ons
  • Onze expertises
  • Werkwijze
  • Cases
  • Nieuws
  • Contact

Bel ons

058-2038076

Mail ons

[email protected]
terug

  • Home
  • Over ons
    • Over ons

      We adviseren, creëren en optimaliseren. Samen met jou!

      Meer informatie Meer informatie
    • Ons team

      Maak kennis met onze vakidioten.

      Meer informatie Meer informatie
    • Werken bij ons

      Krijg ruimte voor je ideeën, gratis lunch en fijne collega’s.

      Meer informatie Meer informatie
  • Onze expertises
    • Strategie en advies

      Krijg overzicht, een duidelijke boodschap en meetbaar resultaat.

      Meer informatie Meer informatie
    • Content en creatie

      Herkenbaar, creatief en altijd passend bij jouw verhaal.

      Meer informatie Meer informatie
    • Activatie en campagne

      Maak iets los met jouw communicatie.

      Meer informatie Meer informatie
    • Databeheer en rapportage

      Goede communicatie maak je beter met data.

      Meer informatie Meer informatie
    • Training en inspiratie

      Soms heb je geen extra handen nodig, maar frisse ideeën.

      Meer informatie Meer informatie
  • Werkwijze
    • Langdurige samenwerking

      Eén aanspreekpunt, een heel team vakidioten

      Meer informatie Meer informatie
    • Interim-samenwerking

      Tijdelijke versterking, langdurig effect

      Meer informatie Meer informatie
    • Samenwerking op projectbasis

      Duidelijke planning, heldere verwachtingen

      Meer informatie Meer informatie
  • Cases
    • Geldhulpcampagne voor Gemeente Leeuwarden doorbreekt taboe rondom schulden

      Gemeente Leeuwarden

      Campagneconcepten Communicatiestrategie
      Bekijk case Bekijk case
    • Een schoongewassen website voor Water Alliance
      Bekijk case Bekijk case
    • Wilhelmina snoepballen zichtbaar door heel Nederland

      Wilhelmina Pepermunt

      Campagneconcepten Communicatiestrategie
      Bekijk case Bekijk case
  • Nieuws
    • Mis geen doelgroep: maak jouw website toegankelijk 
      30 juli 2025
      Lees bericht Lees bericht
    • Een ingenieuze samenwerking met Stemar
      24 april 2025
      Lees bericht Lees bericht
    • Nieuw in het team: contentmarketeer Jamie 
      31 maart 2025
      Lees bericht Lees bericht
  • Contact