Activatie en campagne

Wij ontwikkelen campagnes die meer doen dan opvallen: ze activeren je doelgroep en versterken je merk. Van strategie tot uitvoering, meetbaar resultaat. 

Altijd frisse ideeën

Efficiënt en doelgroepgericht

Haal meer rendement uit je budget

Meetbare resultaten

Activeer je doelgroep

Wilmer de Groot

Strategisch marketeer

Neem contact op Neem contact op

Van concept naar conversie

Een campagne is meer dan een leuk idee of een opvallende advertentie. Het gaat om het activeren van mensen. Ze laten bewegen, klikken, reageren of kopen. We geloven dat een campagne pas werkt als creativiteit en strategie elkaar versterken. Als jouw inhoudelijke kennis en de expertise van onze vakidioten samenkomen!  

Een onweerstaanbare aanpak 

We zorgen voor een herkenbare boodschap, kiezen de juiste kanalen en maken het visueel onweerstaanbaar. Geen losse acties, maar een doordachte aanpak die jouw merk zichtbaar maakt én mensen in beweging brengt. 

Veelgestelde vragen

Wat is activatie in communicatie?

Activatie draait om het in beweging brengen van je doelgroep. Je wilt dat ze zich inschrijven, ergens aan meedoen, iets kopen of, in het geval van arbeidsmarktcommunicatie, solliciteren. Bij Compion zorgen we dat die activatie altijd past binnen je merk en strategie.

Wat is het verschil tussen activatie en campagne?

Activatie is gericht op directe actie, een campagne kan breder zijn en werken aan bijvoorbeeld merkbekendheid of het imago van je organisatie. Als communicatiebureau combineren we die twee: kortetermijnresultaat én langetermijnversterking van je merk. 

Waarom een communicatiebureau en geen los campagnebureau?

Dat mag je natuurlijk zelf weten, maar wij zorgen dat je actie of campagne onderdeel is van een groter verhaal. Zo voorkom je losse flodders en bouw je duurzaam aan je merk en organisatie. 

Hoe weet ik welke campagnevorm past bij mijn doelen?

Dat bepalen we samen. Altijd met de doelgroep en het effect dat je wilt bereiken als uitgangspunt.

Hoe meten jullie of een campagne succesvol is?

We starten met duidelijke doelen en KPI’s. Denk aan bereik, leads of conversie. Tijdens en na de campagne meten we, analyseren we en sturen we bij. Zo weet je wat werkt en waar kansen liggen.

Doen jullie ook arbeidsmarktcampagnes?

Ja. We maken je zichtbaar als werkgever. Met campagnes die bij jouw cultuur passen en het juiste talent aantrekken.

Kijken, kijken én kopen

Slimme strategie begint met een goed gesprek

Plan een vrijblijvend gesprek met ons in. Dan kunnen we meer bereiken.

persoon foto

Wilmer de Groot

Strategisch marketeer, googlelaar