Een heerlijke Instagramcampagne voor De Ruiter’s Bakkerij

Speculaas in niet alleen erg lekker in de winter, maar óók tijdens de rest van het jaar. Voor De Ruiter’s Bakkerij delen we hiervoor inspiratie via Instagram. Om het kanaal een boost te geven, organiseerden we een smakelijke winactie.

De Ruiter’s – De smaak van echt bakkersspeculaas

Het échte bakkersspeculaas van De Ruiter’s Bakkerij wordt al 70 jaar gebakken in Ooltgensplaat. Aloude recepten en hoogwaardige ingrediënten staan aan de basis. Daarmee bakken ze in de bakkerij niet alleen de klassieke speculaasmolens, maar maken ze ook koffiekoeken, reuze speculaas, speculaaspoppetjes en speculaas winterkoekjes. Speculaas is zeker niet alleen lekker in de winter, ook in de warmere maanden eet het heerlijk! Heb je al eens speculaasijs geproefd? Of luchtige speculaas tiramisu? Heel gemakkelijk zelf te maken met de koekjes van De Ruiter’s Bakkerij.

In de afgelopen jaren is De Ruiter’s Bakkerij blijven innoveren. Qua smaak maar ook op het gebied van beleving. Het speculaas kreeg een rebranding, met onder andere een nieuwe verpakking. Deze rebranding vroeg om een compleet nieuwe online positionering; daar hebben wij onze tanden een tijdje terug al ingezet. Met een aantrekkelijke website en pakkende social media als resultaat.

Jaarrond speculaas

Bij de nieuwe online positionering voor De Ruiter’s Bakkerij hebben we het merk op Instagram geïntroduceerd en hebben we een plan de campagne bedacht voor de posts. Speculaas wordt door de kruidige mix van specerijen (zoals kaneel) vaak gelinkt aan de herfst en de winter, maar wordt veel vaker gegeten. Eigenlijk jaarrond! Daarom brengen we gebruiksmomenten van speculaas in beeld. Elke twee weken vliegen er foto’s of reels voorbij om van te smullen! De recepten delen we via socials en de website. Een boost in het aantal volgers van deze heerlijke pagina zou natuurlijk de puntjes op de I zetten. Daarom hebben we een campagne opgezet met een aantrekkelijke winactie.

Heerlijke boostcampagne

Om beginnende bakkers, maar ook doorgewinterde foodies volop enthousiast te krijgen voor de Ruiter’s Bakkerij, besloten we om drie KitchenAids weg te geven. Met deze hoogstaande en veelzijdige mixer kan je in een handomdraai de baksels op tafel zetten die op de Instagrampagina van De Ruiter’s te zien zijn. De KitchenAid is in vele kleuren te krijgen, maar rood past natuurlijk het beste bij de branding van De Ruiter’s Bakkerij en haar moederbedrijf Hellema.

We maakten advertenties voor de winactie die alleen op Instagram te zien zijn. Als Instagrammers De Ruiter’s willen volgen, worden ze via een aanmeldlink naar een landingspagina geleid die we speciaal hebben ingericht voor deze winactie. Mensen met een batchcode (van een De Ruiter’s Bakkerij product) kunnen deze code doorgeven en zo nog meer kans maken om te winnen.

KitchenAids zijn gewilde mixers en daarom een perfect middel om in te zetten in deze Instagramcampagne. Dat de winactie nu al zijn vruchten heeft afgeworpen blijkt wel uit de toename van het aantal volgers op Instagram. Van 58 naar 1533 in de eerste maand!

Uiteindelijk is de campagne afgelopen met een geweldige 2672 volgers. De doelen van de campagne zijn ruimschoots gehaald en we hebben drie mensen blij kunnen maken met gloednieuwe KitchenAids keukenmachines!

Ook toe aan social media boost?

Karinus mixt graag een aantal campagnes voor je!
Mail Karinus of bel 058 – 203 8076