Lokale online vindbaarheid voor Voetfactor

Je hebt een succesvolle praktijk voor Podotherapie en Podologie, maar wilt graag laten weten dat je nog meer mensen kunt helpen om van hun voetklachten af te komen. Hoe doe je dat? Als communicatiepartner van Voetfactor wisten wij wel raad met deze vraag.

Weer prettig bewegen

Voetfactor Podotherapie | Podologie is, zoals de naam al doet vermoeden, een praktijk voor podotherapie en podologie. Ze hebben vier vestigingen in Noord-Nederland (Groningen, Groningen-Noord, Haren en Drachten). Met expertises in podotherapie voor kinderen, diabetespatiënten én sporters helpen zij een groot aantal patiënten om (weer) prettig te kunnen lopen.

Want prettig kunnen lopen en bewegen, maakt voor veel mensen een groot verschil in het dagelijks leven. Het is het verschil tussen wel of niet met de kinderen kunnen spelen en wel of geen pijn hebben. De praktijk heeft dan ook niet voor niets de slogan ‘Je voeten dragen je leven’.

Het vraagstuk van Voetfactor

Om mensen te kunnen helpen, moet Voetfactor wel goed zichtbaar zijn. ‘Hoe zorgen we ervoor dat mensen in onze regio weten dat we ze kunnen helpen?’, is dan ook de vraag die eigenaren Klazien Rittersma en Ferdinand Rittersma aan ons stelden.

Voetfactor heeft inmiddels locaties in Drachten, Haren en twee in Groningen. En hoewel het patiëntenbestand groot is, was er in de locaties Drachten en Haren nog ruimte voor nieuwe patiënten. Voetfactor vroeg daarom of wij de aandacht zouden kunnen vergroten en als hun communicatiepartner pakten we dit natuurlijk graag op.

Onze aanpak

Er zijn natuurlijk veel manieren te bedenken om meer patiënten naar de praktijken te krijgen. Flyers, luchtballonnen, speciale welkomstacties of gratis behandelingen. Wij gingen ditmaal voor een andere aanpak. We richtten onze pijlen op de strategische inzet van online marketing.

Veters vast en gaan!

Tijd om aan de slag te gaan! Samen met de experts van Voetfactor zijn we tijdens een positioneringssessie letterlijk in de schoenen van potentiële patiënten gaan staan. Op die manier konden we de klantroute goed in kaart brengen. Het werd een sessie die ons veel nieuwe inzichten en verduidelijkingen opleverde. Hier zijn we mee aan de slag gegaan voor een helder en duidelijk campagneplan.

Wij zagen op basis van deze klantreis dat potentiële patiënten bij voetklachten online opzoek gaan naar een antwoord en een oplossing voor hun klachten. Ze googelen bijvoorbeeld: voetpijn hiel of pijn aan hak.

Wat doe je als je dit weet van je potentiële patiënten? Precies, dan zorg je dat je online vindbaar bent voor je doelgroep. Omdat de doelgroep daarnaast snel en in de buurt geholpen wil worden, is het noodzakelijk om de verschillende locaties duidelijk naar voren te laten komen in de online campagne.

Locatiegebaseerde advertenties

Adverteren in Amsterdam heeft niet zoveel zin als je locaties in het noorden van het land hebt. Daarom activeerden we advertenties die inspeelden op de zoekopdrachten van de doelgroep én zorgden we ervoor dat deze alleen zichtbaar waren in het gebied rondom de locaties in Drachten en Haren.

Zo zoeken mensen op termen als ‘Pijn aan de onderkant van de voet’ en toonden wij advertenties met ‘Snel geholpen’, ‘Podotherapeut in de buurt’, ‘Geen wachtlijst’ om in te spelen op de behoefte om van de pijn af te komen.

Zo gaven we de doelgroep niet alleen antwoord op hun vragen over hun klachten, maar verwezen we ze ook direct naar een oplossing in de buurt. Ideaal! Deze advertenties leidden mensen vervolgens naar een geoptimaliseerde pagina op de website. Hier konden mensen snel een afspraak maken, om zo van hun klachten af te komen.

De resultaten

De online campagne heeft gezorgd voor een groot bereik in de regio. Dat kunnen we in de cijfers terugzien. Er zijn direct een aantal afspraken gemaakt (dat is meetbaar), maar de campagne heeft ook gezorgd voor zichtbaarheid die op langere termijn verschil gaat maken. Er zijn mensen nu voetklachten hebben, maar er pas later mee aan de slag gaan. Zij zijn zich dankzij de online campagne van Voetfactor meer bewust van een praktijk in de buurt als oplossing bij voetklachten.

Inmiddels hebben we de digitale marketing sterk uitgebreid, met:

  • advertenties op meerdere locaties
  • display advertenties
  • advertenties op sociale media

We zien hierdoor een constante stroom van aanvragen voor afspraken van nieuwe patiënten.

Raak ook jouw doelgroep

Online campagnes, precies afgesteld op jouw doelgroep en jouw regio. We regelen het graag voor je. Zet ook de stap en neem contact op om de mogelijkheden eens door te nemen.

Zet de stap naar online marketing

Wilmer kent de weg!
Mail Wilmer of bel 058 – 203 8076