Nieuw platform: Keen

Als communicatie-experts zijn wij altijd up-to-date. Zo zijn wij altijd op de hoogte van trends en ontwikkelingen en vinden het belangrijk om onze kennis met jou te delen. Wij ontdekten het nieuwe platform Stay Keen en tonen je graag de mogelijkheden.

Sinds kort heeft Google een nieuw platform uitgebracht genaamd Keen (of Stay Keen). Net als op Pinterest kan je content opslaan in mappen. Echter is er een groot verschil: bij Pinterest ligt de focus op visueel gebied en stijl, bij Keen ligt de nadruk op het delen van kennis. De content bestaat uit ideeën, links en bronnen, een database vol met Google zoekopdrachten.

Jij bepaalt waar je meer tijd in wil steken of welke webcontent jij met anderen wilt delen. Een plek om je interesses en passie te groeien, meer en meer te leren en deze content te delen met anderen.
Het is niet bedoeld om uren op te scrollen, maar juist om jouw interesses op één kanaal te verzamelen in een makkelijk overzicht. Zo kan jij je focussen op specifieke content, ideaal!

Wij duiken in Keen en zoeken het uit

Leuk dat platform, maar hoe werkt het nu precies? Het platform is een initiatief van Google en te vergelijken met Pinterest. Stay Keen is een experiment van ‘Area 120’ en PAIR, onderdelen van Google. Dit initiatief heeft als doel om kennis te delen, zonder dat je afgeleid wordt door de overload aan informatie die we inmiddels wel gewend zijn.

Op de homepagina begin je direct met ontdekken. Je kan hier zelf opzoek gaan naar onderwerpen die jij interessant vindt (ondernemen en marketing bijvoorbeeld). Je kunt er al je interesses in opslaan en ze delen met degenen om je heen. Of je kijkt naar bestaande ‘keens’. Artikelen kan je opslaan in een ‘keen’. Een keen is een aan te maken bord, waar jij een bepaalde interesse in opslaat. Op basis van deze collecties selecteert Google content die bij jouw collectie past. Zo focus je op jouw interesses, zonder afgeleid te worden.
De keens kan je voor jezelf bewaren of, als jij denkt dat iemand dit echt moet weten, delen.

Wij duiken voor jou momenteel in de mogelijkheden die Keen biedt. Dit omdat wij ervan zijn overtuigd dat dit gemakkelijk toepasbaar is op (marketing)communicatie en dus op jouw bedrijf. Voor nu hebben we een aantal ‘keens’ aangemaakt waarvan wij denken dat jij hier meer over moet weten. De meest relevante en interessante onderwerpen als ondernemen, marketing of tijdmanagement staan voor jou klaar.

Veel leesplezier!

Klaar voor de volgende stap in jouw communicatie?

Geert helpt je graag verder!
Mail Geert of bel Geert