Recap: Een sterk merk bouwen

In een tijd waarin je planning ineens een heel andere invulling krijgt, ontstaan er ineens ook momenten voor werkzaamheden die anders blijven liggen. Zo ook de positie van je merk. Want wat is je merk in tijden dat je business model misschien over de kop gaat of je doelgroep niet meer fysiek met je in contact komt? 

We helpen je graag hiermee, zodat je je blik houdt op de toekomst. Eerder schreven we een blogserie over het opbouwen van een sterk merk. Daarin doorlopen we samen met je de stappen die hiervoor nodig zijn. We hopen dat het je helpt in het versterken van je merk in deze hectische tijden. En heb je er meer hulp bij nodig? We staan digitaal voor je klaar! 

Deel 1: Concretiseer je identiteit

We beginnen de reeks met de essentie van je merk: de identiteit. We helpen je om meer grip op jouw identiteit te krijgen en wat daarvoor nodig is.   Waar staan jij en je teamleden voor? Of beter gezegd: wat is jouw persoonlijkheid. Behandel je merk alsof het een persoon is, met zijn of haar eigen normen, waarden en toekomstvisie. Handel als organisatie vanuit hetgeen wat jij belangrijk vindt.    

Link: Zo bouw je een sterk merk

Deel 2: Kies je plaats op de markt

Vervolgens is het zaak om te kijken hoe je jouw identiteit over brengt. Hierbij zijn ook de plekken waar jij als merk aanwezig bent belangrijk. Wees je bewust van jouw diensten en de omgeving waarin je opereert. Wat maakt jou uniek ten opzichte van de concurrente? Stel op basis hiervan een belofte op voor je doelgroep, en doe er alles aan om deze waar te maken.

Link: Zo bouw je een sterk merk – Deel 2

 Deel 3: Bepaal je strategie

Voor het slotstuk duiken we in het hoofd van jouw doelgroep. Wie zijn dat? Om dit in kaart te brengen, gaan we bijvoorbeeld dieper in op het maken van persona’s – een prachtig middel om jouw afnemers een gezicht te geven. Tot slot is het zaak om deze doelgroep een bepaalde belofte te doen, namens jouw bedrijf. Dit wordt ook wel een propositie genoemd. Deze vormt de basis voor een strategie, waarbij een consistente en coherente uitstraling van je merk centraal staat.  

Link: Zo bouw je een sterk merk – Deel 3

Klaar om een sterk merk te bouwen?

Karinus helpt je ook digitaal verder!
Mail Karinus of bel Karinus