Nieuwe positionering en webshop voor Graansilo

De schuimlaag klopt, de smaak is perfect; een biertje dat begon als lokaal product veranderde een landelijk delicatesse. Nu is het tijd om op te schalen naar een landelijk merk en daar helpen wij aan mee!

"Compion is transparant in de kosten, helder in de verwachtingen en flexibel in de omgang. Met de creativiteit en betrokkenheid hebben ze onze verwachtingen vaker overtroffen."

Van lokaal naar landelijk biertje

In 2018 kwamen Groninger bierliefhebbers bij elkaar en ontstond het idee voor het lekkerste biertje van Groningen: Graansilo. Het eerste biertje, Graansilo Blond, was een succes en daarna volgden een IPA, Tripel en een witbier. Alle varianten zijn ontwikkeld, getest en vormgegeven met de doelgroep. Ze organiseren voor elk nieuw biertje dat ze op de markt brengen een proeverij-avond. Van het allereerste biertje tot de meest recente.

Aanleiding van nieuwe positionering

Graansilo is bedacht als lokaal Gronings bier. Inmiddels slaan de bieren aan in heel Nederland; de biertjes zijn al op meer dan 120 locaties te verkrijgen. Het werd dus tijd voor een schaalvergroting naar een landelijk bier. De huisstijl sloot hier nog niet op aan en de website bestond uit een landingspagina. Daarom kregen wij de vraag om de huisstijl te professionaliseren en een webshop te bouwen. Op deze manier positioneren we een landelijk merk.

Ontwikkeling van een nieuwe huisstijl

Bij het ontwikkelen van de huisstijl gingen we terug naar de basis: waar staat het merk voor en wie is de doelgroep? En op welke manier kan de huisstijl dit vangen? Om hier antwoord op te geven, is een uitgebreid overzicht van de doelgroep en haar behoeften gecreëerd.

Een vernieuwde huisstijl

Dit overzicht van de doelgroep en haar behoeften vormde de basis van de nieuwe huisstijl. Er is gekozen om de opvallende kleuren en het logo te behouden vanwege de herkenbaarheid. Hier voegden we een patroon aan toe om alle kleurige bieren met elkaar te verbinden. Omdat de bieren opvallende kleuren hebben, is er gekozen voor een neutrale huisstijl met één activerende kleur. Dit brengt balans in het geheel en ondersteunt de opvallende uitingen.

Deze huisstijl rollen we in stapjes uit. Graansilo heeft nog veel biertjes in de markt en deze materialen willen we niet verspillen. Zo voeren we voor nu nog het huidige logo, welke op termijn vervangen wordt door een aangepaste variant. Daarnaast blijven de huidige etiketten nog in gebruik, tot voorraden op zijn en een nieuwe batch gebrouwen wordt.

Van landingspagina naar webshop

Door een nieuwe krachtige online etalage ontstaat er een groter merk, een landelijk merk. We vernieuwden de website door de nieuwe huisstijl toe te passen en bouwden de website om tot webshop. Het biermerk komt op de website helemaal tot leven; de combinatie van krachtige fotografie en opvallende kleuren laat elk biertje van je scherm afspatten.

Bezoek graansilobier.nl

Samen met Compion hebben we de mooiste website kunnen neerzetten in het bierlandschap op dit moment. Compion is transparant in de kosten, helder in de verwachtingen en flexibel in de omgang. Met de creativiteit en betrokkenheid hebben ze onze verwachtingen vaker overtroffen. Gewenst en ongewenst geven ze tips en trucs om het beste neer te kunnen zetten.

Op naar het volgende project met Compion

Frits Gosman – E-commerce manager Graansilo

Positioneren doen wij graag

Een goede positionering is essentieel om de juiste doelgroep te raken. En positioneren doen we graag! Zo hielpen we met onze positioneringsstrategie eerder al Wonen aan water Makelaars en Vos Opmaat

Benieuwd hoe we jouw merk beter in zicht krijgen bij je doelgroep? Laten we eens een (digitaal) biertje nemen en we vertellen het je graag! 

Benieuwd hoe we jouw merk in het zicht brengen bij je doelgroep?

Karinus denkt graag met je mee!
Mail Karinus of bel Karinus