Online positionering voor Wonen aan water Makelaars

Wij zijn aan de slag geweest met de volledige positionering van Wonen aan water Makelaars. Een van de resultaten: de doop van de nieuwe website. Hierbij sloegen we een brug tussen WordPress en populaire makelaarstool RealWorks.

Ontmoet Wonen aan water Makelaars 
Wonen aan water Makelaars is al 25 jaar expert in de koop en verkoop van woningen aan de Friese wateren. Dat pittoreske optrekje pal aan het Sneekermeer bijvoorbeeld, waar je je zo te midden van alle watersport waant. Of wat dacht je van die vrijstaande woning in de Fluessen, waar een staande mastroute achter loopt, zodat zelfs het grootste Skûtsje er op z’n dooie gemak kan zeilen. Als jij er ooit over denkt om aan deze wateren te wonen óf met de gedachte speelt om jouw (recreatie)woning daar te verkopen, dan is Wonen aan water de expert die je zoekt. 

Juist het overbrengen van dat laatstgenoemde feit, was precies het doel bij het creëren van de nieuwe website. 

Het proces 

Passende vormgeving 

De website speelt in op het zoekgedrag van potentiële (ver-)kopers van woningen aan het water. We hebben onderzoek gedaan naar datgene wat iemand wil weten van een huis, en welke koers ze vervolgens doorliepen. Zo is elk onderdeel voorzien van bijbehorende actieknoppen, zodat je als bezoeker snel de volgende stap kan zetten.  

We ontwierpen de website aan de hand van de eerder door ons ontworpen huisstijl. In deze stijl viert een diepe blauwtint blauw hoogtij; niet alleen omdat dit de onmiskenbare kleur van water is, maar ook omdat het professionele, vertrouwde associaties geeft. Alle kleuren binnen het logo van Wonen aan water Makelaars-logo vinden echter hun plekje op de website: wit voor rust in de menubalk en rond het huizenaanbod, en oranje als opvallende kleur voor om conversie te prikkelen.  

Realworks en WordPress: het beste van twee werelden 
Net als veel makelaars, maakt Wonen aan water gebruik van het CRM RealWorks. Dit CRM bevat alle informatie over hun huizen en kopers. Daarnaast verzorgt RealWorks verbindingen naar verkoopwebsites zoals Funda, en biedt het makelaars de mogelijkheid om hun eigen website hieromheen te bouwen.  

Kritisch als wij zijn, wilden wij ons echter niet limiteren aan de mogelijkheden van RealWorks. Daarom kozen we ervoor om deze data te laden binnen een WordPress-omgeving en vanuit hier te bouwen. Wonen aan water heeft hierdoor nog steeds de voordelen van RealWorks, maar geniet tegelijkertijd van de ruime mogelijkheden van WordPress, en door meerdere keren per dag automatisch met het CRM te synchroniseren, blijft de website actueel. Dit stelde ons in staat om de zeilen te hijsen voor een online beleving die écht past bij Wonen aan water.  

Specifiekere filters dan Funda 
Een onderdeel van de online beleving, was het (kunnen) toepassen van specifieke zoekfilters. Als je een woning koopt aan het water, doe je dat natuurlijk niet alleen voor de kindvriendelijke omgeving of die prachtige ruime tuin. Het is dan ook niet meer dan logisch dat kopers tijdens hun zoektocht de filters ook kunnen aanpassen op specifieke woningeigenschappen die betrekking hebben op het water.  

Daarom gingen we voor Wonen aan water niet alleen verder dan Realworks, maar ook dan huizengigant Funda. We voegden filters toe op basis van de vaarroutes die er lopen en de lengte van de aanlegsteigers. Zo weet een koper direct of hun (toekomstige) schip past bij de woning!  

Het resultaat 

Dé thuishaven voor woningen aan het water 

Of het nu de specifieke filters, een huisstijl of de geschreven webteksten zijn; elk onderdeel draagt bij aan het communicatiedoel dat Wonen aan water Makelaars een thuishaven is voor iedereen die een woning aan het water wil (ver)kopen. Wij zijn in ieder geval bijzonder trots op het resultaat, maar oordeel gerust zelf of we de juiste koers hebben gevaren. 

Toe aan een nieuwe online positionering?

Geert helpt je graag verder!
Mail Geert of bel Geert