Succesvolle campagne zorgt voor meer aanbod in krappe huizenmarkt

De huizenmarkt is krap. Er is in veel regio’s veel meer vraag dan aanbod en dat levert voor veel makelaars grote problemen op. Niet voor Wonen aan water Makelaars. Zij kregen mede dankzij een succesvolle marketingcampagne voldoende huizen om in de verkoop te kunnen zetten en verdubbelden zelfs hun verkoopcijfers!

“Mensen spreken mij wel eens gekscherend aan of het ook wat minder kan. Ze zien me online overal! Van marktplaats tot nu.nl en natuurlijk sociale media. Het vergroten van de online zichtbaarheid is dus absoluut gelukt.”  

Theo Groen – Eigenaar Wonen aan water Makelaars

Over Wonen aan water Makelaars 

Al 25 jaar is Wonen aan water Makelaars expert op het gebied van de koop en verkoop van woningen aan de Friese wateren. Ze kijken niet alleen naar de woning maar nemen daarbij ook de omgeving en de unieke eigenschappen van de vaarroutes, toegang tot bijvoorbeeld de Staandemastroute en aanligplaatsen mee.  

Zij begrijpen dat bij het verkopen van zo’n unieke locatie meer komt kijken dan de staat van de woning. Daarom besteden ze volop aandacht aan het vinden van de juiste doelgroep om het aanbod onder de aandacht te brengen. En als communicatiebureau ondersteunen we ze daar al jaren succesvol bij.  

Groter aantal woningen voor de verkoop, ondanks landelijk tekort  

Om deze unieke woningen nog beter in de markt te zetten, ging Wonen aan water Makelaars met ons een langdurige samenwerking aan. We vernieuwden de website, faciliteerden websitekoppelingen op maat en we startten verschillende campagnes.  

Mede dankzij onze online campagnes heeft Wonen aan water Makelaars hun doelstelling; het verdubbelen van de verkoop van het aantal woningen, gehaald. 

Maar wat doe je als het aantal te verkopen woningen terugloopt maar de vraag maar lijkt te groeien? Dan zorg je ervoor dat het aanbod wordt vergroot. 

Gedurende 2021 hebben we doorlopend campagne gevoerd om het aantal woningen voor in de verkoop te vergroten. We richtten deze campagnes op mensen met woningen in specifieke gebieden. Zowel binnen waterrijke woonwijken als op recreatieparken. Hier verspreidden we flyers om de mogelijkheid om een waardebepaling aan te vragen onder de aandacht te brengen.  

We wezen mensen op de mogelijke waarde van hun woning en in 2022 gaan we daar mee door. Want het is een groot succes. Mede dankzij onze campagnes haalden ze hun doelstelling; het verdubbelen van de verkoop van het aantal woningen. 

Via verschillende kanalen voerden we advertentiecampagnes om de doelgroep van Wonen aan water Makelaars te bereiken, en we spoorden hen aan om contact op te nemen. In 2021 realiseerden we daarmee ruim 5.500.000 (vijf en een half miljoen) advertentieweergaven. Een groot bereik voor goede naamsbekendheid. Meer dan 15.000 geïnteresseerden bekeken de landingspagina’s.  

Stijging in het aantal aanvragen  

Alle paginaweergaven resulteerden uiteindelijk ruim 200 meetbare aanvragen van mensen die graag kennis wilden maken om mogelijkheden te verkennen of voor het laten maken van een waardebepaling. Maar het succes voor onze opdrachtgevers is mogelijk nog groter. 

Je huis verkopen doe je niet zomaar – tenminste, wij niet. Daarom zijn er veel mensen die na het zien van de campagne niet direct actie ondernemen maar op een later moment besluiten om het eerste contact te leggen. Naast de aanvragen via de website zijn er ook talloze aanvragen via de telefoon binnen gekomen.  

Uiteindelijk heeft Wonen aan water Makelaars het aantal verkochte woningen van 2021 dus kunnen verdubbelen ten opzichte van 2020. En dat terwijl landelijk blijkt dat huizen alsmaar schaarser en duurder worden.  

Samen werken we nu aan een plan om de online zichtbaarheid nog verder te verbeteren op basis van de succesfactoren die in kaart hebben gebracht.  

Want wonen aan water. Wie wil dat nou niet?  

Ook klaar voor een groter bereik?

Karinus vertelt je graag hoe wij dit aanpakken.
Mail Karinus of bel 058 – 203 8076