Een digitale transformatie voor Voetfactor

Je hebt heel veel last van je hiel, dus je gaat online op zoek naar een oplossing. Je komt bij Voetfactor podotherapie maar de website is onoverzichtelijk en het maken van een afspraak is lastig. Frustrerend, toch? Met een nieuwe duidelijke website, zetten we grote verbeterstappen!

De beste zorg voor jouw voeten 

Voetfactor is een praktijk voor podotherapie en podologie. Ze hebben vier vestigingen in Noord-Nederland (Groningen, Groningen-Noord, Drachten en Haren). Voetfactor heeft expertise op verschillende gebieden. Zo zijn ze onder andere gespecialiseerd in podotherapie voor sporters, obesitaspatiënten en voor kinderen. 

Voetfactor wil iedereen met voetklachten graag helpen zodat ze weer lekker kunnen bewegen zonder pijn of complicaties. Dit alles vanuit het uitgangspunt: je voeten dragen je leven. 

De vraag vanuit Voetfactor 

Om mensen goed te kunnen helpen, is het voor Voetfactor van belang dat de website doelgericht bezoekers helpt. De website moest daarom een plek worden waar mensen duidelijke oplossingen vinden voor hun voetproblemen. Op deze manier komt elke bezoeker met de nieuwe website een stap dichter bij een comfortabel en pijnvrij leven. 

Eén van de grootste problemen was dat mensen de website onhandig in gebruik vonden. Het lukte niet altijd om makkelijk een afspraak te maken en inhoudelijk kon de website ook een update gebruiken. Hier moest natuurlijk verandering in komen zodat potentiële klanten van Voetfactor duidelijk kunnen vinden wat ze zoeken. Ook moest de nieuwe website ervoor zorgen dat het makkelijker is om een afspraak te maken. 

Dus zetten wij ons beste beentje voor en hebben de website getransformeerd tot een digitale gids die mensen helpt bij het vinden van hun specifieke klachten en de oplossingen daarvoor. 

Een frisse nieuwe uitstraling  

Als eerste hebben we de website qua uiterlijk aangepast zodat hij beter past bij de huisstijl van Voetfactor. We hebben ervoor gezorgd dat de nieuwe website de waarden en persoonlijkheid van de praktijk uitstraalt. Daarom hebben we er ook voor gekozen om de foto’s op de website vorm te geven in de vorm van een soort teen. Dit brengt de identiteit van Voetfactor meer naar voren. 

Taalkundige consistentie 

Wij merkten op dat er in de oude website van Voetfactor inconsistentie was in het taalgebruik. Met name de aanspreekvorm verschilde. Zo gebruikte Voetfactor de ene keer ‘je’ en de andere keer ‘u’.  

Op ons advies en omdat het goed past bij het persoonlijke van Voetfactor, kozen we daarom voor ‘je’. Dit hebben we vastgelegd in de tone of voice zodat dit consistent kan worden doorgevoerd.  Deze aanpassing maken we in alle middelen en trekken we nu ook door naar de website. 

Zo hebben we alle teksten van de pagina’s herschreven. Bezoekers vinden op de nieuwe website nog meer inhoudelijke informatie over de voetklachten die mensen kunnen hebben en daar waar het taalkundig niet klopte zijn de teksten aangepast. Dit benadrukt de professionaliteit van de praktijk en sluit veel beter aan op het zoekgedrag van de doelgroep. Daarmee willen we de vindbaarheid van de website verhogen. 

Verbeterde indeling 

De oude website van Voetfactor was niet heel overzichtelijk. Dit kon beter! Dus hebben wij onze stoute schoenen aangetrokken en de opbouw van de pagina’s omgegooid. 

Met de nieuwe website hebben we niet alleen het uiterlijk aangepakt, maar ook de gebruikerservaring verbeterd. Zo is nu bijvoorbeeld de inhoud van de pagina’s beter ingedeeld waardoor belangrijke informatie makkelijker te vinden is.  

De identiteit staat centraal 

We hebben ervoor gezorgd dat de identiteit van Voetfactor op de nieuwe website meer naar voren komt. Zo staan er meer foto’s van de eigenaren en medewerkers op de website en zijn er quotes op de pagina’s toegevoegd. Op deze manier wordt het veel duidelijker wie Voetfactor is en krijg je daar bij het zien van de website meteen een beeld van. De stap om een eerste afspraak te maken wordt hierdoor meteen wat kleiner gemaakt. 

Wij zijn erg trots op het resultaat en hoe de website uiteindelijk is geworden!

Een website is een van de belangrijkste onderdelen van de uitstraling van je bedrijf. Je doelgroep krijgt een eerste indruk van jou, via je website. Gelukkig hebben wij een topteam dat ook op het gebied van websites jouw bedrijf een stap vooruit kan brengen! 

Ben jij klaar om ook jouw website naar de volgende stap te brengen?

Geert helpt je graag!
Mail Geert of bel 058 – 203 8076