Wilhelmina snoepballen zichtbaar door heel Nederland

Voor de lancering van de nieuwste Wilhelmina snoepballen hebben we flink uitgepakt en gezorgd voor maximale zichtbaarheid: op meer dan 100 plekken in 42 steden én online waren ze niet te missen! Smul mee met onze case.

Van koninklijk tintje tot zwart-witje en mintje

Bij Wilhelmina denk je waarschijnlijk al snel aan hun koninklijk onderscheiden pepermuntjes. Ze zijn niet voor niets al 130 jaar frismaker van Nederland! Maar het merk smaakt eh… maakt meer. Wat dacht je van zwart-witjes of mintjes in de smaken rode bes-framboos?

Wilhelmina staat niet alleen voor traditie, ook voor innovatie. Dit keer breidden ze de familie uit met heerlijke Wilhelmina snoepballen! Wie ze eenmaal proeft, weet het meteen – je pakt er altijd meer dan één.

Een samenwerking mint to be

Compion en Wilhelmina werken al jaren samen. Mint to be, kun je wel zeggen.

Tijd om dit nieuwe product voor dit frisse merk in de markt te zetten! In dit geval de nieuwe Wilhelmina snoepballen in de smaken drop & mint en fruit & mint. We namen de traditionele waarden van Wilhelmina mee, maar gaven de marketing ook een frisse twist. Het resultaat? Een campagne die niet alleen introduceert, maar ook verleidt.

De snoepballen verdienden een grootse lancering, met millennials als belangrijkste doelgroep. Daarvoor houden we graag meerdere ballen in de lucht. Maar hoe geef je een klassiek merk een frisse, eigentijdse twist die de doelgroep écht aanspreekt? Door in te spelen op iets wat generaties verbindt: herkenbare momenten en een vleugje humor.

Onze frisse aanpak

In video’s die we deelden via advertenties, zie je de verbinding tussen generaties terugkomen. Een vader en dochter ontdekken samen de nieuwste Wilhelmina snoepballen. De twist? De vader doet alsof hij er niets van moet hebben—hij is tenslotte opgegroeid met de klassiekers. Maar zijn hand blijft verdacht vaak in de snoepzak verdwijnen …

We gingen vol gas voor deze video’s. We schreven het script, zochten de perfecte acteurs en vonden de ideale locatie. Maar dat was nog maar het begin: we zorgden ook voor de belichting, de visagie, en alles wat er bij een succesvolle shoot komt kijken. Op de set werd gelachen, gesnoept (stukje onderzoek zullen we maar zeggen) en keihard gewerkt om elke scène precies goed te krijgen. Want als je een snoepje lanceert, moet het wel om te smullen zijn, ook op beeld.

Oh, en een van de acteurs? Die had stiekem al een glansrol bij Wilhelmina op z’n bucketlist staan. Missie geslaagd!

Je zag de filmpjes voorbijkomen op Youtube, TikTok en Instagram. Of ze goed bekeken werden? En of! Meer dan 3.6 miljoen keer. Van zulke cijfers ga je toch watertanden?

Weet je wat ik zie, als ik honger heb?

Overal ballen! Met billboard langs snelwegen rond grote steden zoals de A2, A4 en A7 maar ook op locaties rond centra zoals De Coolsingel in Rotterdam, Station Eindhoven en natuurlijk ook centrum Leeuwarden zorgden we ervoor dat de snoepballen in het oog sprongen (en smaakpapillen hopelijk alvast een feestje bouwden).

De Digital Out of Home-campagne was ontworpen om op te vallen op de plekken waar mensen dagelijks komen, zodat ze niet om de snoepballen heen konden. We versterkten daarmee niet alleen de zichtbaarheid van het nieuwe product, maar gaven ook de naamsbekendheid weer een opfrisser!

Met meer dan 100 billboards verspreid door 42 steden en de online advertenties, wisten we Wilhelmina snoepballen – letterlijk – op de kaart te zetten!

De Wilhelmina snoepballen zijn inmiddels bijna niet meer weg te denken. Met een oersterk concept, een flinke dosis humor en maximale zichtbaarheid hebben we samen met Wilhelmina gezorgd voor een introductie om je tanden in te zetten.

Maak jouw product ook zichtbaar

Smaakt zo’n campagne naar meer? En wil jij ook een product laten opvallen? Wij denken graag met je mee!

Breng ook jouw marketing aan het rollen!

Karinus geeft graag een zetje.
Mail Karinus of bel 058 – 203 8076