Online positionering en website voor Fortuin

Fortuin is dé specialist in de wereld van snoep en pepermunt, met onder andere het merk Wilhelmina. Fortuin vroeg ons om hun nieuwe corporate website te ontwikkelen. Een zoete klus waar wij graag onze tanden inzetten!

Fortuin, expert op het gebied van mint en snoep

Deze zoetwarenontwikkelaar staat al sinds 1842 bekend als expert op het gebied van mint en snoep. Ze zijn marktleider op het gebied van pepermunt en hebben mede dankzij het merk Wilhelmina al sinds 1896 het predicaat hofleverancier voor het Nederlands Koninklijk Huis.

Naast Wilhelmina voert Fortuin ook het merk D.F. en héél veel private label merken, maar dan ook echt heel veel. Schappen liggen vol met producten van Fortuin en consumenten zijn er gek op. Fortuin is dé partij voor inkopers om een nieuwe frismaker of snoepsoort op de markt te brengen. Iedereen die een vraag of een wens heeft in de wereld van “confectionary” is in goede handen bij Fortuin.

Hoe kan Fortuin zich online beter presenteren op de wereldmarkt?

Ondanks de lange en rijke historie van de organisatie, zit Fortuin niet vast in het verleden. Sterker nog, er wordt volop gewerkt aan de toekomst. Fortuin is flink aan het innoveren. Want wie pepermunt en snoep hoort, denkt natuurlijk aan suiker. Toch bewijst Fortuin het tegendeel. Ze hebben tegenwoordig een volop suikervrij en veganistisch aanbod in het assortiment. Naast productontwikkeling vindt er ook veel innovatie plaats op gebied van verpakkingen. Alles wordt tegenwoordig in biologisch plastic of beter nog, papieren of kartonnen omhulsels verpakt.

De organisatie is dus op alle vlakken aan het ontwikkelen en wilde dit graag doorvoeren in de communicatie.

Positionering in kaart brengen

Allereerst brachten we de identiteit, doelgroep en positie van Fortuin in de markt in kaart. De positionering van Fortuin is verrassend, met het oog op de toekomst. De nadruk ligt op de ervaring van Fortuin in het maken van fris- en zoetwaren, en de aandacht voor duurzaamheid en innovatie. En dat allemaal met een koninklijk tintje.

Nieuwe uitstraling

Toen we de positionering in kaart gebracht hadden, werd het tijd om de juiste uitstraling hieraan toe te voegen. We hebben de huidige huisstijl een update gegeven die zowel organisaties uit detailhandel als inkopers wereldwijd kan overtuigen dat ze bij Fortuin aan het juiste adres zijn. En tegelijkertijd mogen consumenten en potentiele werknemers van Fortuin lekker gemaakt worden voor het assortiment aan producten en vacatures. De nieuwe uitstraling is een verfrissend design dat past bij de innovaties en de kernwaarden van de organisatie.

Bij een compleet vernieuwde ‘look and feel’ hoort ook een nieuwe tone of voice. Deze bepaalt de manier waaróp Fortuin richting de doelgroep communiceert. Fortuin gaat voor lange, gezonde relaties met haar partners en is een echt familiebedrijf. Persoonlijk, laagdrempelig, oplossingsgericht en vooral verrassend voert de boventoon. Met een duidelijke focus op de deskundigheid van Fortuin en de bewezen expertrol van de organisatie.

Een frisse website

De kwaliteit,prachtige producten en innovaties van Fortuin mogen indruk maken. Daarom gingen we aan de slag met de corporate website waarop Fortuin op indrukwekkende wijze laat zien waar ze goed in is. (Potentiële) inkopers kunnen hier alle bestaande oplossingen en mogelijkheden vinden en contact opnemen met de specialisten van Fortuin.

Daarnaast hielden we bij het ontwikkelen oog op de consument, die dankzij slimme contactformulieren en een uitgebreide pagina met veelgestelde vragen volledig ontzorgd wordt.

Kortom: er waait een nieuwe frisse wind op het wereldwijde web.

Ook hulp nodig met het opfrissen van de uitstraling van jouw bedrijf?

Wij denken graag met je mee!
Mail Karinus of bel Karinus