Interactieve livestreams voor Phillips

Hoe bereik je als  technologieproducent je internationale salesteam, zodat zij op de hoogte zijn van de nieuwste productontwikkelingen? Voor Philips verzorgden wij interactieve livestreams om hen in contact te brengen met 260 internationale teamleden die verantwoordelijk zijn voor de verkoop van de nieuwste koffiemachines in hun eigen markt.

Phillips  Domestic Appliances  

Er is altijd een manier om het leven van de klant te verbeteren, daar geloven ze bij Philips heilig in. Daarom streven ze niet alleen bij de producten die ze ontwikkelen, maar ook in de manier waarop ze dat doen, naar de beste kwaliteit en continue innovatie. Ze doen alles voor goede koffie, een schitterend scheerresultaat of perfecte mondgezondheid. En dat al 130 jaar.  

“Hoe bereiken we onze internationale salesteams?”

Phillips heeft wereldwijde salesteams die zich bezighouden met de verkoop van Phillips en Saeco volautomaten. Het is belangrijk dat deze teams op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen en producten, zodat ze deze goed kunnen wegzetten binnen hun eigen markt. Maar hoe presenteer je deze ontwikkelingen op een verrassende manier aan 260 internationale salesmedewerkers? 

Ready, set, go

Deze vraag naar een interactieve verbinding met je doelgroep is voor ons niet nieuw. Zo verzorgden wij eerder al interactieve evenementen voor Hellema, Wilhelmina en Fortuin. Bij Phillips hebben we gekozen voor meerdere livestreams die interactief, verrassend en toegankelijk waren. Zo konden wereldwijd de verschillende salesmedewerkers eenvoudig aanhaken en de nieuwste kennis opdoen.

In de stream ging Philips eerst dieper in op verschillende soorten koffie, de verschillende smaken en het onderscheidend vermogen ten opzichte van andere merken. Ook was de historie van Phillips onderdeel van gesprek. Daarna werd de labjas uit de kast getrokken om alle kennis over de wetenschap en de techniek van de koffie en koffiemachines te delen.

De opnames voor Phillips vonden plaats in het Proeflokaal van het Leeuwarder eetcafé Spinoza. Volgens ons dé perfecte locatie omdat er in dit authentieke etablissement al 600 jaar koffiegedronken wordt. Deze authentieke sfeer hebben we in de studio nog meer in de schijnwerpers gezet. Alle stoelen en tafels maakten plaats voor jutezakken vol verse koffiebonen en andere koffiegerelateerde attributen. De wereldwijde medewerkers konden de koffie zelfs op afstand bijna ruiken.

Aan de hand van een second screen konden de medewerkers op elkaar reageren in de chat en meedoen met interactieve activiteiten. Zo ontstond er niet alleen interactie met de presentatoren, maar ook onderling tussen deelnemers.

Een smaakvol evenement 

De livestreams waren een groot succes. Dit bleek niet alleen uit de reactie van de deelnemers en de presentatoren, maar ook de global buisiness leader van Phillips was erg tevreden.

“In het eerste gesprek met Compion uitten ze hun professionaliteit met live events. Ze hebben ons geholpen met de hele voorbereiding, ze hebben ons ontstresst en hielden ons scherp op de momenten dat we scherp moesten zijn. Mede daardoor is het een heel groot succes worden. Ik zou zeggen: ga ervoor!”

Pieter Musters – Director user experience and consumer care coffee – Philips

Hoe bereik jij je doelgroep?

Bij Compion zijn we expert in het bereiken van doelgroepen. Of dit nu via je socials, website of via livestreams is; wij denken graag met je mee en verzorgen dit van concept tot en met uitvoer.

Klaar om jouw doelgroep nog beter te bereiken?

Karinus denkt graag met je mee!
Mail Karinus of bel Karinus